2024-03-212024-03-212024-01-20https://riujap.ujap.edu.ve/handle/123456789/9613The purpose of the research is to analyze the humanization of technological products as a new trend to stimulate purchase, which is of interest in the area of marketing since the dynamism that currently surrounds organizations leads to being at the forefront of changes in the environment and especially of the expectations and needs of customers, who through networks and media are constantly reviewing technological innovations that are suitable for their real need, which forces organizations to be at the forefront and to know the customer to innovate and thus stimulate purchases. Hence, methodologically this is contextualized in the mixed or also called emergent paradigm, it was a descriptive type study, non-experimental design with the support of documentary research, using data collection techniques such as interview and checklist, likewise the information collected was analyzed, triangulated and interpreted. As conclusions it was established that The humanization of technological products as a Branding strategy, effectively responds to a holistic approach of the human being, in such a way that the biological, psychological and behavioral dimensions that as it is known are determinants of the quality of life of man, represent the north when humanizing a technological product, it is thus that the initiative to offer and innovate in humanized matter from the plane of technology considers in its entirety the experiences of customers.El propósito de la investigación es analizar la humanización de los productos tecnológicos como nueva tendencia de estímulo a la compra, lo cual resulta de interés en el área de mercadeo visto que el dinamismo que actualmente rodea a las organizaciones conduce a estar a la vanguardia de los cambios en el entorno y especialmente de las expectativas y necesidades de los clientes, quienes a través de las redes están en constante revisión de las innovaciones tecnológicas que les resulte adecuadas a la necesidad real, lo que obliga a las organizaciones a estar a la vanguardia y a conocer al cliente para innovar y así estimular las compras. De allí, metodológicamente esta contextualizado en el paradigma mixto o también llamado emergente, la misma fue un estudio tipo descriptiva, diseño no experimental con el apoyo de la investigación documental, utilizando para ello las técnicas de recolección de datos como la entrevista y la lista de cotejo, del mismo modo la información recopilada fue analizada, triangulada e interpretada. Como conclusiones se establecieron que La humanización de los productos tecnológicos como estrategia de Branding, efectivamente responde abordaje holístico del ser humano, de tal forma que las dimensiones biológico, psicológico y conductual que como es sabido son determinantes de la calidad de vida del hombre, representan el norte a la hora de humanizar un producto tecnológico, es así, que la iniciativa de ofrecer e innovar en materia humanizada desde el plano de la tecnología considera en su globalidad las experiencias del clientes.application/pdfDerechos de autor 2024 Nicolás Horestes Ramírez Iribarrenhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0HumanizaciónProductos TecnológicosComprasHumanizationTechnological productsPurchasesLa humanización de los Productos Tecnológicos como nueva tendencia de estímulo a la comprainfo:eu-repo/semantics/article